10 věcí, které ilustrují, jak KPMG šlape jako hodinky
Pokud to shrneme, KPMG dává velký důraz na dvě věci: aby měl každý klid na svoji práci a aby se v ní cítil dobře. Jaké jsou některé z technik, díky kterým KPMG funguje jako dobře namazaný stroj?
1. Všichni si tykáme
Zavedením plošného tykání odpadá spousta zbytečných starostí: jakým způsobem někoho oslovit, jestli ho požádat o tykání, jestli tykání odmítnout (a jak), popřípadě jestli tykání z včerejšího brzkého rána pořád platí.
2. Word a jiný software
Microsoft Office obsahuje řadu funkcí, které nejsou vždy intuitivně navrženy a ve kterých je složité se vyznat. Pokud word odmítá pokračovat na stejné stránce nebo v powerpointu nejde změnit zápatí, stačí zavolat Janě, která buď ví, jak to opravit, nebo to rychle zjistí.
3. IT hardware
Pokud mi přestane fungovat monitor nebo se nemůžu připojit na wifi, zavolám klukům na IT. Po tom, co se mě zeptají, jestli mám monitor pořádně zapojený (je to řešení problému častěji, než by jeden čekal), za chvilku dorazí a problém vyřeší za mě.
4. Mytí nádobí a jiné uklízení
Jsme placeni za to, abychom se jako specialisté věnovali konkrétním problémům, a ne za to, abychom dávali nádobí do myčky a řešili nedostatek hrníčků. Na to máme specialisty na hrníčky!
5. Pomoc z KPMG v jiném státě
Někdy během investigace zjistíme, že problém je tak rozsáhlý (například jazykově), že by bylo vhodnější spojit se s partnerskou kanceláří třeba v Litvě, která nám pomůže problém vyřešit kvalitněji, rychleji, a tím i levněji. Vždy je komu zavolat a na koho se spolehnout.
6. Pomoc z jiného oddělení KPMG
Pokud investigujeme karuselové podvody nebo potřebujeme radu zkušeného odborníka, můžeme kdykoli zavolat kolegovi v daních, který nám ochotně poradí. Podobně spolupracujeme s kolegy z consultingu nebo auditu, například hledáme informace o podezřelých dodavatelích auditovaných společností.
7. Personální oddělení
Specializované in-house personální oddělení se hodí vždycky. Nemusíme sami řešit například nabírací proces, poptáme na HR asistenta a HR za nás výběrové řízení zařídí (a velmi dobře!).
8. Open door policy
V KPMG je dovoleno zaklepat na jakékoli dveře, včetně nejvyššího partnera. K nikomu není zakázaný vstup, nikdo není nedotknutelný.
9. Schránka na dotazy a připomínky
Pokud se nám nechce adresovat problém přímo nebo s tím máme špatnou zkušenost, je možné zanechat žádost ve schránce na dotazy a přípomínky. Odpovědi na dotazy, většinou anonymní, se poté publikují v našem firemním časopise pro zaměstance ECHO.
10. Vstřícnost
Když jsem potřebovala něco vyřešit, vždy se ke mně všichni chovali vstřícně. Aktuálně jsem žádala o delší volno, abych se mohla pořádně připravit na státnice, a měla jsem tu nejlepší zkušenost - nic nebyl problém, nikdo nevymýšlel nesmyslné důvody, proč něco nejde. To je docela rozdíl oproti školnímu prostředí!
Možná si říkáte, že výše zmíněné body jsou triviality, ale jsou to právě detaily, které dělají dobrou firmu. Navíc není detail, když potřebujete odevzdat report a už půl hodiny řešíte, že máte v polovině stránky díru, a nikdo z vašich kolegů neví, co s tím… Co bychom bez té Jany dělali!!!