Zpět na články

Vždycky mě bavily jazyky, ale nakonec vyhrála data

Jana Fialová začala v KPMG jako byznysová analytička v týmu zaměřeném na zákaznickou zkušenost. Dnes dělá konzultantku v datovém týmu Lighthouse. Na Data Festivalu loni přednášela o monetizaci dat a v současnosti sdílí znalosti s našimi zahraničními pobočkami. Přečtěte si, jak u nás za dva a půl roku vyrostla.

Na základní škole ani gymplu jsem neměla vůbec jasno, co bych chtěla v životě dělat, protože mě vždycky zajímalo téměř všechno. Na konci gymplu nakonec vyhrála VŠE, protože mě bavily jazyky a na Fakultě mezinárodních vztahů se vyučovaly na dobré úrovni, navíc v kombinaci s ekonomickými předměty, což mě lákalo. Na VŠE jsem měla jen základní informatické předměty, a proto jsem rozhodně nečekala, že mě jednou budou živit data.

Hlásila jsem se do více firem velké čtyřky. KPMG mi sedlo lidsky nejvíce

Během školy mě vzali na brigádu do farmakosmetické společnosti, kde jsem pro marketingové a salesové oddělení vyhodnocovala kampaně a sledovala prodeje produktů. Vyzkoušela jsem si ale také přípravu marketingových materiálů nebo spolupráci s influencery. Po dokončení školy mě lákal consulting. Na pohovor mě pozvali i do jiných firem ve velké čtyřce, ale tady v KPMG mi sedli manažeři nejvíce. Byli sympatičtí a příjemní. Dala jsem tedy na instinkt a nastoupila do týmu Customer & Digital. Během prvních měsíců jsem si vyzkoušela i různé projekty spojené s daty a uvědomila si, že bych se téhle oblasti chtěla věnovat. Nakonec jsem přestoupila do týmu Business Intelligence, který se později spojil se dvěma dalšími týmy zaměřenými na datovou analýzu a automatizaci, čímž vznikl Lighthouse. Dohromady je nás dnes kolem 30.

Mám hned dva mezinárodní projekty

Zaměřuji se na data management. Pod tuhle oblast spadá například data governance, datová kvalita, metadata nebo master a reference data. S týmem vytváříme metodologie, které sdílíme s ostatními firmami sítě KPMG. Kolegům ze zahraničí předávám naše znalosti a zároveň vidím, v čem se liší problémy našich a jejich klientů.  V rámci projektu děláme také mezinárodní průzkum o úrovni data managementu ve firmách v různých zemích. Vyplývá z něj, že firmy v Česku umějí s daty v průměru pracovat lépe než jinde. Stále ale mají co zlepšovat.

Aktuálně mi běží i dva projekty pro klienty. V automobilovém průmyslu pomáhám s implementací platformy, na které si výrobce bude vyměňovat data s trhy. V druhém projektu řeším ve spolupráci s francouzskou pobočkou KPMG nastavení řízení dat a datové kvality pro výrobce v potravinářství. 

Trendem je monetizace dat. Přednášela jsem o ní na festivalu

Tématem současnosti je monetizace dat. Právě o ní jsem mluvila s kolegy na KPMG Data festivalu. Na příkladu z automobilového průmyslu jsme ukázali, jak můžou firmy pracovat s daty, určit jejich hodnotu a monetizovat je. Účastníci nás sledovali živě přes YouTube a my jsme mluvili s rouškami jen na zvukaře a kameramany. Během workshopu jsme interagovali s publikem prostřednictvím otázek k zamyšlení, ale naživo by to určitě byl daleko lepší zážitek pro nás i diváky. Záznam je tady, podívejte se!

K nám do Lighthouse hledáme šikovné studenty i absolventy. Jestli by tě to bavilo, dej nám o sobě vědět a třeba příští projekt bude náš společný. A jestli už nějaké zkušenosti máš, taky se nám ozvi. Zrovna někoho hledáme k nám do týmu na oblast řízení dat.

Volné pozice