Natálie Čermáková
Marketing & Employer Branding
Ahoj, vítej na našem blogu! Doufám, že se ti článek líbil. Pokud máš k němu nějaký dotaz nebo k práci u nás obecně, určitě se mi ozvi.
Konzultanti z týmu Customer & Digital (C&D) mapují zákaznickou zkušenost, dělají datové analýzy, pomáhají firmy digitalizovat, ale ve spolupráci s kolegy z dalších týmů dokáží třeba i vyvinout mobilní aplikaci, o které se píše v médiích. Co práce v našem „sídý“ obnáší a co je na ní vůbec nejlepší, popisuje IT a business konzultant Jan Neuman.
Například digitalizujeme procesy společností, jejichž informační systémy jsou staré a vyžadují značné množství práce uživatelů. Jejich agendy jsou třeba hodně v papírové podobě a musí se složitě archivovat. My v C&D se na daný proces podíváme, zanalyzujeme ho, zjistíme, zda by šel zjednodušit, vylepšit a pak navrhneme řešení, včetně vhodných nástrojů.
Většinou si na to sedneme v několika lidech. Každý se specializuje na něco jiného, následně dáváme dohromady podněty, co nám na procesu nesedí nebo kde vidíme chybu v procesu nebo v datech. Na základě toho se pak pokoušíme vymyslet, pomocí kterých nástrojů by to šlo udělat tak, abychom buď problém značně zredukovali, nebo úplně eliminovali.
Nástroje už většinou někde vyrobené jsou, ale stává se běžně i to, že nějaký konkrétní vyvineme sami. Ve druhém patře, kde sídlí celý Management Consulting (MC), totiž máme malý vývojářský tým. Má za sebou zajímavé projekty, například jeden, na kterém spolupracoval s naším datovým týmem Lighthouse, kdy společně připravovali pro jednu banku, která měla zhruba 30 datových reportů, zjednodušení do jednoho. Navíc k tomu navrhli vizualizační nástroje.
Stává. Máme tu kolegy, kteří mají i tři projekty naráz, ale samozřejmě i ty, kteří mají dlouhodobě pouze jeden. Nicméně to ale nebývá moc časté. Zapojení do vícero projektů je lepší už jenom z toho důvodu, že často na některém z nich nastane prostoj, čeká se např. na to, než nám klient předá data nebo než schválí to, co jsme vymysleli. Člověk tak může plynule pokračovat v jiné práci a nic jej nebrzdí.
To je různé. Někdy v řádů týdnů, měsíců, ale i dní. Záleží na tom, o jak velký projekt se jedná.
MC je rozdělený do pěti základních týmů. Kolegové z Lighthousu se specializují na data, Business Transformation na cloudy, Technology zase na architekturu informačních systémů, business analýzy a procesy. Tým C&D na zákaznickou zkušenost a Intelectual Property & Compliance na licence a optimalizace. V neposlední řadě tu budujeme delivery hub s cílem poskytovat moderní a rychlé webové i mobilní aplikace na cloudových službách a máme zde developery, ať už frontendisty, tak i backendisty, kteří taková řešení dokáží realizovat. Záběr všech oblastí, na které se specializujeme, je hodně široký, což je velkou výhodou při práci na komplexních projektech.
Nejzajímavější projekt pro mě byl ten první v KPMG, do kterého jsem naskakoval za běhu. V našem developerském týmu jsme tehdy vytvářeli mobilní aplikaci pro jednu energetickou společnost, která je už nyní hotová a uživatelé si ji mohou stáhnout na Google Play i App Storu. Nyní budeme ještě pracovat na jejím dalším rozvoji.
Aplikace je zajímavá v tom, že jsme ji vytvořili serverless a komplet běží na Amazon Web Services. Byť se cloudy v posledních letech dostávají hodně do popředí, tak to ještě rozhodně není běžné a tyto typy aplikací se většinou dělají postaru. My jsme tak vytvořili aplikaci pomocí nejmodernějších technologií, což vlastně moc lidí ve světě dodnes neudělalo.
Především díky tomu, že tento projekt zastřešuje Martin Koníř, který aplikaci i celou architekturu vymyslel. Navíc my v KPMG věříme, že cloudy jsou budoucnost. Tudíž jsme ji chtěli vytvořit na něčem moderním, co bude do budoucna využíváno čím dál tím víc.
V tom, že dopředu vůbec nepotřebuje řešit věci jako jsou servery nebo hardware. Všechno to řeší cloud a klient platí pouze za využívání služby a nemusí řešit nákup drahého serveru nebo velikost datového úložiště. Zároveň se nemusí starat o jeho údržbu, protože to zajišťuje provozovatel cloudu. Čili platí jenom za to, co využije. To je obrovská výhoda.
Ne, opravdu jsme to vyvinuli komplet celé tady v našem týmu. Spoustu technologií jsme si tak nově museli osahat a naučit se s nimi pracovat.
Ano. Nicméně na začátku musí každý nový člen týmu absolvovat povinné školení. Následně dostane buddyho, který se o něj stará. Vysvětlí mu, jak to tady funguje, jak se vyplňuje docházka, žádá o dovolenou, fungují benefitní programy atd. Zároveň dostane performance manažera, který společně s ním připraví plán jeho kariérního postupu. Spolu si určí, co by bylo dobré, aby se naučil a vytipují si školení, která beru jako největší benefit KPMG. Pak už je většinou nováček přidělen ke konkrétnímu projektu. Kolegové, kteří mají daný projekt na starost, ho seznámí se zákazníkem a cílem projektu. Dále záleží na tom, čeho se projekt týká. Když to bude něco techničtějšího, tak se s největší pravděpodobností dostane i k dokumentacím informačního systému nebo dokumentaci toho, jak fungují jednotlivé procesy. Podklady si následně nastuduje, aby jim rozuměl alespoň rámcově a pak už začne s prací na dílčích úkolech.
Například můj první úkol, který jsem dostal, bylo sesbírat dokumentaci k mobilní aplikaci. Popisy datových rozhraní, jakým způsobem se chovají obrazovky na mobilní telefonu, dát tomu nějaký řád a utvořit z toho komplexní dokumentaci, kterou můžeme předat klientovi.
Především skvělý tým. Řekl bych, že jsme skoro taková rodina. Zároveň zde má člověk velkou šanci se naučit spoustu věcí. Pro absolventy nebo studenty je to skvělá příležitost získat někdy i první pracovní zkušenosti, vyzkoušet si v praxi, co se naučili ve škole a mít náskok před ostatními, kteří tuto možnost nevyužijí.
Pokud máš pocit, že na dalším projektu nemůžeš chybět, podívej se na naši volnou pozici a dej nám o sobě vědět. Budeme se těšit.
Marketing & Employer Branding
Ahoj, vítej na našem blogu! Doufám, že se ti článek líbil. Pokud máš k němu nějaký dotaz nebo k práci u nás obecně, určitě se mi ozvi.