Zpětná vazba minimálně dvakrát do roka
Zpětná vazba je pro lidskou komunikaci přirozená a je důležitá i pro osobní růst člověka. Je to jedna z forem učení avšak pouze pokud se to tak naučíme brát.
I my v KPMG jsme tak každoročně hodnoceni v rámci procesu My Performance Development (MyPD), který startuje vždy s příchodem nového finančního roku KPMG. Cílem procesu MyPD je zejména rozvíjení odbornosti a zvyšování výkonnosti zaměstnanců.
Prvním krokem je nastavení cílů na další rok, které jsou rozděleny jednak do Business cílů a do Rozvojových cílů nás samotných.
V rámci Business cílů bychom si měli určit cíle, které přispějí k celofiremnímu úspěchu. Nejčastěji na našich "nižších" pozicích tyto cíle bývají chargeable hodiny. Jak už jistě víte z předchozích článků, každý zaměstnanec si povinně vede Timesheet na denní bázi díky kterému je možné přesně monitorovat, kolik hodin se na které zakázce strávilo, a to jsou právě již zmiňované chargeable hodiny. Non-chargeable hodiny jsou oproti tomu ty, které nejsou přímo přiřaditelné určitému klientovi, a nebo se jedná o různá školení, daňové skupinky, a nebo třeba i řešení IT problémů . V současné době se preferuje cíl tak okolo 1 200 chargeable hodin za rok, což v průměru jsou tak čtyři až pět hodin denně. Tento cíl zpravidla není problém pokořit .
Development goals jsou, jak už název napovídá, naše osobní rozvojové cíle. Mé cíle pro tento rok jsou úspěšně pokořit zkoušky daňového poradce (což je na první pokus mnohdy nemožné a tak se pokusím alespoň o polovinu ), zlepšovat angličtinu a navštěvovat kurzy s naším skvělým lektorem Grayem, účastnit se externích školení a prohlubovat si tak nejen daňové znalosti.
Jak své cíle v průběhu roku plníme je "kontrolováno" na pololetní schůzce s Performance Managerem. Tyto schůzky právě probíhají a mohou se konat takřka kdekoliv. My jsme si tak s mou Performance Managerkou Verčou zašli na skvělý obídek, což je rozhodně lepší varianta než se zavřít v zasedačce. Performance Manager má za úkol poskytnout zpětnou vazbu na naši dosavadní práci. Řekne v čem je možnost zlepšování a kde jsou tak naše rezervy, v čem máme pokračovat, jakých školení se můžeme účastnit, a nebo dá rady a tipy na další kariérní růst.
Celý proces je zakončen opět na podzim, kdy se zhodnotí splnění vašich cílů a nastaví se opět nové na další rok, abychom byli stále motivováni a, jak se říká, ani na minutku neusnuli na vavřínech . Příjemným zakončením procesu je i každoroční povyšování a rozdávání nových platebních výměrů, což je také správný feedback.