Změna je život
Pravidelní čtenáři blogu si možná všimli, že došlo k obměně tváří. Co tato změna znamenala pro nás, nové blogery?
Trošku naivně jsem si myslel, že stačí sem tam napsat nějaký článek, případně se zúčastnit zajímavé akce pro studenty, a tím budu pasován na blogera. Jenže až tak jednoduché to nebylo a nějaká příprava inovaci blogu předcházela. Rozdělil bych to na tři části: focení, natáčení a instruktáž.
Focení zabralo s přehledem nejvíce času. Vůbec jsem nečekal, že to může být tak zdlouhavé a náročné. Když se nyní řekne profesionální focení, jako okamžitá asociace mi vyskočí čekání. Zkrátka to nefunguje tak, že si člověk stoupne před foťák, vyletí ptáček a jde se domů. Samozřejmě mému hodnocení nepřidává, že se nerad fotím. Drobnou náplastí byla přítomnost milé kolegyně Jany, která má blog na starost a profesionální fotograf. Dával docela trefné rady a dobře poznal, když už jsme byli v křeči a na našem projevu nezbylo nic přirozeného. Což se vám stane docela snadno, zkoušeli jste se někdy hodinu v kuse usmívat? Tohle byla moje první zkušenost a do smíchu mi tedy vážně nebylo. Na jedné fotce jsem dokonce dosáhl výrazu šíleného vědce a požádal jsem o její skartování. Abych si jen nenaříkal, výsledek focení mě mile překvapil a opravdu jsem nečekal tak povedený výstup.
Natáčení si tolik času nevyžádalo, ale o to více frustrující bylo. Zkrátka sedíte proti kameře (předchozí přípravu jsme schválně neměli) a odpovídáte na kladené otázky. Ačkoli jsme to myslel upřímně, nikdo mi to nevěřil. A tak jsem musel na stejné otázky odpovídat znova a znova… A znova. Samozřejmě po první sérii si nepamatujete, jak jste odpovídali a scénář si v hlavě tvoříte pokaždé nový. Pochybuju, že jsem něco odpověděl dvakrát stejně. Srdečně lituju střihače záznamu.
Nakonec než dostanete důvěru vkládat na blog články, je třeba si projít školením, jak to nedělat. Ačkoli asi všichni jsme si byli základních pouček vědomi, ze strany firmy je pochopitelné, že se chce ujistit, že nebudeme dělat špatné jméno. Byť na blogu prezentujeme hlavně sami sebe a své názory, těžko se úplně oprostíme od značky KPMG. Taktéž není na škodu si připomenout, že je třeba zachovávat maximální diskrétnost ve vztahu ke klientům.