Zpět na články

Tohle u nás fungovat nebude

Ze všech videí Lukáše Pavláska mám asi nejraději to, ve kterém popisuje, jak se úspěšně vyhnout práci v kanceláři, lépe řečeno jak se zašít. Samozřejmě mi to nedalo a zapřemýšlel jsem, zda by se podobné tríčky nedaly využít i v KPMG.

Výsledek mého bádání je tento: „Přátelé, nedalo.“ A to neříkám z důvodu, že tyto články čtou kolegyně z HR („Ahoj Hanko!“), ale je to prostě nereálné. Zde je detailní rozbor jednotlivých rad.

(Odkaz na dané video přikládám až na konci článku, abych tak minimalizoval riziko, že už se k jeho přečtení nevrátíš.)

Běhání po chodbách s dokumenty a šanony

Tady nechci hodnotit ostatní oddělení, která moc neznám, ale v MC šanony a papíry moc nefrčej. Přijdeme s nimi reálně do styku jen při uzavírání projektu, což obvykle řeší spíše juniorní členové týmu a díky mé obecně známé nevoli k této činnosti bych opět mohl vzbudit podezření.

Tohle jsem navíc jednou nechtíc zkusil, když jsem opakovaně chodil tisknout a pak to scanovat – už když jsem tak šel po páté, byl jsem terčem nejapných vtipů, že tam jen tak běhám. Asi mě prozradilo, že jsem držel pořád ty samé papíry. Možná, kdybych však běhal s flipchartama a notebookem, mohlo by to projít.

Často chodit do kuchyňky na kávu

Tak do kuchyňky celkem často pravda chodím. Ale jelikož to máme přes skoro celý patro, je to spíš zdravotní procházka než ulejvání se. Zároveň mě ani nenapadá, za co by firma utrácela, aby mohlo být terčem (mé) kritiky.

Ale těch 40 kafí někdy zkusím :D

Osobní věci řešit během pracovní doby

Tak snad se teď neprásknu a předpokládám, že to tak dělají i ostatní, protože já si z práce klidně odběhnu na úřad, do obchodu a tak. A pak je člověk o to dýl v práci. Nicméně to s tou mikinou (u nás asi spíš sakem) přes židli je dobrý nápad. Jenže tady mě zradí ten šetřič obrazovky. Sice jej můžu vypnout, ale po určitém čase se kvůli bezpečnosti notebook sám zamkne a svítící přihlašovací obrazovka tak člověka prozradí.

Spaní pod stolem s kabely v ruce

Tohle se moc použít nedá, protože nevím proč, ale naše IT není takové to běžné, co vídáváme ve filmech či snad jednom slavném seriálu, kam se nedá dovolat, nereagují na emaily, a co si nespravíte sami, to nemáte. Naše IT funguje podle mého skvěle*, takže snaha svést na IT vytažené kabely, by minimálně vzbudila podezření.

 

Abych ale nebyl za toho, kdo jen boří, přicházím s vlastními návrhy, založené hlavně na zkušenostech.

Úklid šuplíků a na stole

Tady hned na úvod přiznám, že tato činnost jakous takous přidanou hodnotu má, takže to není ta správná zašívárna. Ale s počtem cyklů přesunů věcí z bodu A do bodu B (nejlépe se změnou řazení) tato hodnota exponenciálně klesá, takže se hodí zejména pro notorické snažily**.

Můj osvědčený postup na správně dlouhý úklid (v podstatě nejen šuplíků, ale čehokoliv) je vyndat všechen obsah ven (nejlépe na ten stůl, který chcete taky uklidit) a tento obsah roztřídit podle vzájemné souvislosti. Doporučuji určit jako třídící kritérium odlišné od toho, kterým jste třídili minule. A na závěr vše uložit zpátky. Samozřejmě vznikne i kategorie „vyhodit“ – zde v rámci plnění firemních cílů mám i kategorie „papír“ a „plast“. Přestože obsah šuplíku se tím zmenší, nějakým záhadným způsobem je možné tak za dva až tři týdny provést úklid znovu. Jo a jak vám tento úklid nezabere alespoň hodinu, něco jste odflákli.

Víc jich bohužel zatím nemám (zase tak dlouho v korporátu nejsem), ale jakákoliv doporučení či nápady v komentářích uvítám. A ty nejlepší samozřejmě i vyzkouším ;)

 

A teď ten slibovaný link: Na Stojáka - Lukáš Pavlásek - o zaměstnání

 

* Samozřejmě nemluvím o službách outsourcovaných do jiných zemí, tam již mé přesvědčení tak silné není.

** Nevím, jestli takové slovo existuje, ale má znamenat osobu, která se snaží. V tomto kontextu „snaží se vyhnout práci“.

Volné pozice