Zpět na články

První týdny na zakázce?

A je to tady - po úvodním školení je načase otestovat nově nabyté znalosti v praxi. A jaká byla moje první zakázka? Banka nebo pojišťovna? A jak to vypadá, když jste první den u klienta? Svoje dojmy vám popíšu v tomto článku.

Začnu tedy zkraje. O tom, že moje první zakázka bude banka, jsem se dozvěděla už během školení. Pak už si jen musíte zjistit, kdo je in-charge (vedoucí zakázky) a dozvíte se předem, v kolik máte kde být.

Je pondělí ráno, po osmé hodině se objevíte v kanceláři a máte vyrazit na svojí první zakázku. Vůbec první úkol, který vás čeká je připravit tašku, takže pobíháte a zjišťujete, kde najdete všechny možné i nemožné kancelářské potřeby. Pak ještě zjistíte, že ve vaší schránce máte připravené vizitky, a dodá vám to na pocitu důležitosti (i když vizitky distribuujete zatím jen mezi rodinu a žádnému klientovi). :-)Před devátou hodinou už je celý tým kompletní a může se vyrazit ke klientovi (v závislosti na počtu metrů od kanceláře jedete buď pěškobusem nebo taxíkem). U klienta vás pak in-charge seznámí s nejdůležitějšími věcmi během interimu (předauditu) včetně rozdělení úkolů a může se začít pracovat!

A jaké byly moje hlavní úkoly na první zakázce? V rámci credit risku jsme měli vzorek poskytnutých úvěrů a bylo tedy nutné udělat jejich zhodnocení. To znamená, že kontrolujete veškerou dokumentaci k danému úvěru jako úvěrovou smlouvu včetně dodatků, výši zajištění a jeho ohodnocení, děláte finanční analýzu k danému klientovi banky a na závěr kategorizujete úvěr podle ČNB (pro zvídavé Vyhláška 163/2014 Sb.).

Dalším úkolem pak může být připravit workáč (working paper) z jednání dozorčí rady, představenstva a z valné hromady, případně i VŘAP (Výbor pro řízení aktiv a pasiv, v angličtině možná znáte jako ALCO), kde máte za úkol shrnout hlavní rozhodnutí od začátku roku. A protože banky mohou poskytovat i záruky, je předmětem testování i vzorek záruk. Toto testování není tak detailní jako v případě poskytnutých úvěrů a i vzorek je menší.

Asi mi všichni dají zapravdu, že každá zakázka je svým způsobem specifická, a tak i vaše první úkoly mohou být velmi různorodé a těmi vyjmenovanými to rozhodně nekončí.

A ještě v rychlosti zmínka i o tom, co se dělo mimo zakázku.

  • Naše FS oddělení mělo v půli října FS Group Meeting, kde se prezentovaly výsledky oddělení za uplynulou sezónu, zážitky našich kolegů ze stáží v zahraničí (Guernsey a JAR) a spousta dalších zajímavých věcí a následovalo i posezení na terase s občerstvením.
  • Jak se stalo již tradicí, na podzim zve firma všechny své zaměstnance do divadla. Takže i já jsem se registrovala a vyrazila i se svou drahou polovičku na jedno ze dvou představení, a to na Hlavu v písku.
  • Podle vašich časových možností se nabízí i jazykové kurzy s naším americkým lektorem Grayem. Přihlásila jsem se a zatím spíš s větší nepravidelností než pravidelností kurz navštěvuji a můžu jen a jen doporučit!
  • Krátce po tom, co zjistíte, kdo je váš PM (Performance Manager), následuje i první schůzka, kde si popovídáte o svých představách týkajících se práce v KPMG a dozvíte se i pár cenných rad. :-)

Doufám, že vám článek poskytl malou ochutnávku toho, na co se můžete těšit, když k nám do FS nastoupíte. A jedna rada závěrem, určitě neváhejte a přihlaste se na některé in-house workshopy, které se v nejbližší době chystají.

P.S. Já sama jsem se zúčastnila jak Ace the case, tak KICC a můžu vřele doporučit!!

Volné pozice