Zpět na články

První rok ve firmě aneb nebudu za bl...?

Na veletrzích pracovních příležitostí pro studenty zaznívá stále častěji dotaz, zdali u nás nebudete první rok (s prominutím) za blbce a jak jsou nováčci vnímání staršími kolegy. Trošku jsem na toto téma zapátrala v paměti a u svých kolegů a výsledky si můžete přečíst sami. Nápověda: Za blbce určitě nebudete ;-)

Nebudu Vám nic nalhávat, ale typickým znakem každého podzimu ve firmě jsou (mimo jiné) nové ájedničky (=prvoroční asistenti). Jejich plánovaný příchod každý zaznamená minimálně v průběhu srpna, kdy ve firemním časopise Echo výjde "příloha" s fotografiemi všech přijatých nováčků, kteří se toho času již pilně školí a seznamují nebo pilně seznamují a školí někde mimo Prahu.

V polovině podzimu se všichni potkáme tváří v tvář, proběhne krátké seznámení, zabydlení v open spacu a ájedničky s námi začínají jezdit na zakázky a stávají se součástí jednotlivých daňových týmů. U nás v daních to zpravidla funguje tak, že každý incharge vyzkouší práci s každým novým asistentem (je-li to možné), aby nováčci nasbírali co nejvíce zkušeností a poznali styl práce jednotlivých kolegů (včetně kolegů samotných). A co na Vás takový incharge nejvíce ocení nebo co ho zaručeně nepotěší? Postřehy mě a mých kolegů si můžete přečíst níže:

Co se cení aneb dobře Ty!

  • Ochota, upřesňující dotazy a selský rozum, to jsou jednoznačná pozitiva.
  • Dodávání práce včas (může být někdy složité, když odkývete spoustu úkolů a pak nestíháte).
  • Neříkat na všechno ano (tzn. nenabrat si spoustu úkolů ve snaze vyhovět všem a potom se hroutit, že se to nedá stihnout).
  • Odevzdávat výstup v domluvené podobě (vlastní iniciativa může být občas ku škodě).
  • Pěkně pozdravit, když potkám kolegu (radši i několikrát denně, jelikož na toto téma se snad každý rok objevují stížnosti).
  • Být na zakázku připravený a řádně ustrojený.

Co nepotěší aneb znovu a lépe.

  • Drzost, neochota a nezájem.
  • Výstup nedodaný včas a nejhůře odchod z práce bez nedodaného výstupu bez předchozí domluvy.
  • Neuložený výstup (tzn. máte ho uložený jen u sebe, odešli jste domů nebo jste na dovolené či nemocní a incharge se nemá jak dostat ke zpracovanému materiálu / výstupu).
  • Někdy může být na škodu i velká snaha udělat si výstup nově po svém.
  • Zasahování do klientských dat (tzn. přepisování tzv. PBC=prepared by client dat a souborů).
  • Předělávání výpočtových vzorečků v templatech (tzn. ve výpočtových vzorových dokumentech, které slouží k usnadnění práce a jsou vytvořené zodpovědnými pracovníky dle platné legislativy - tohle opravdu hodně naštve ...)

Doufám, že jsem Vás moc nevystrašila, ale rozhodně se nebojte, chybovat je lidské a nikdo Vám za to hlavu neutrhne. Důležité je, stejné chyby neopakovat. Jako malou radu na závěr bych doporučila vždy si vše pořádně vykomunikovat a vyjasnit formu výstupu. Pokud odcházíte z kanceláře incharge a nevíte, co po Vás vlastně chce, tak se znovu radši zeptejte wink

Letošní ájedničky:

Nováčci2013

Volné pozice