Lucie Zýmová
Marketing Specialist
Čau! V marketingu KPMG mám na starosti péči o naše sociální sítě, weby a taky některé studentské a HR projekty. Když zrovna nepracuju, tak jsem nejradši ve fitku nebo na procházce se psem.
V prvním díle miniseriálu o osobním brandu se společně se podíváme na to, jak si založit a vymazlit profil na sociální síti LinkedIn. Přečtěte si prvních pět tipů.
Založit si profil na LinkedInu není žádná raketová věda. Klasická registrace „email + heslo“, kterých jste už za svůj život udělali desítky. Dokonce stačí LinkedIn propojit s Facebookem a máte hotovo na pár kliknutí.
Úplně první informace, kterou po vás LinkedIn bude chtít. Pokud nejste umělci nebo brazilští fotbalisti, použijte celé oficiální jméno. Ideálně to, které máte v občance.
Máte psa, výstavní figuru, rádi paříte a poslední dovolenou jste strávili na Kapverdách? Tak přesně tohle by mělo tvořit 0 % z vaší profilové fotky. Naopak minimálně 60 % by měl zabírat váš obličej a zbytek neutrální pozadí. Každý schopnější smartphone dneska zvládne portrétní režim, takže se klidně cvakněte doma u zdi a máte vyhráno. Tvařte se uvolněně, mile a inteligentně. Duck facy, filtry a další speciality nechte třeba Instagramu.
V české verzi je sekce pro představení se (tzv. headline) nazvaná trošku nešťastně jako „motto“. Naštěstí už tenhle název po nejnovějším updatu z profilů postupně mizí. Ne, opravdu to není místo pro motivační citát ani jiná moudra. Defaultně se vyplní názvem pozice a firmy. Pokud zrovna nikde nepracujete, nebo se prostě chcete odlišit od ostatních, přidejte si do headlinu název dreamjobu či popis toho, co můžete (firmě/pracovnímu trhu/světu/vesmíru) nabídnout. Nezapomeňte na klíčová slova.
LinkedIn vám při založení profilu vygeneruje URL adresu ve stylu https://www.linkedin.com/in/df5ajdl8zfe. To samozřejmě nechcete. Takže si upravte koncovku URL ideálně ve tvaru jméno-příjmení. Tuhle funkci najdete překvapivě v sekci „Upravit veřejný profil a adresu URL“.
Dalších 5 tipů najdete tady.
Marketing Specialist
Čau! V marketingu KPMG mám na starosti péči o naše sociální sítě, weby a taky některé studentské a HR projekty. Když zrovna nepracuju, tak jsem nejradši ve fitku nebo na procházce se psem.