Lucie Zýmová
Marketing Specialist
Čau! V marketingu KPMG mám na starosti péči o naše sociální sítě, weby a taky některé studentské a HR projekty. Když zrovna nepracuju, tak jsem nejradši ve fitku nebo na procházce se psem.
Naše HR kolegyně odpovídaly na zapeklité otázky ohledně CV, motivačních dopisů a přihlášek na pozici. Pojďte si přečíst čím získat výhodu oproti ostatním uchazečům a na co si dát pozor.
Eliška: Jasně. Pečlivě procházíme CV ze všech zdrojů, ze kterých se k nám můžete přihlásit. Nechceme si nechat utéct žádného šikovného kandidáta.
Pavla: Snažíme si z velkého množství CV, co k nám chodí, udělat základní předvýběr. To znamená, že v první řadě zkontroluju, jestli uchazeč splňuje nezbytné požadavky pro danou pozici (např. vzdělání, čas od dokončení školy, dovednosti).
Eliška: Já hodně kladu důraz na pravopisnou správnost a taky na to, jak se uchazeč celkově v životopise prezentuje. To je u mě první věc k posouzení.
Andrea: Já souhlasím s Pavlou, jako první koukám na vzdělání a dovednosti.
Hanka: Já si motivační dopisy čtu vždycky. Hledám v nich informace, které nenajdu v CV. Například o projektech či mimoškolních aktivitách, kterých se kandidáti zúčastnili. Takové zkušenosti často znamenají víc, než nějaká brigáda.
Jana: Mě nejvíc zajímá, proč se kandidát hlásí zrovna na tuhle pozici, a jaké své schopnosti a dovednosti tady chce využít. Na to je motivační dopis ideální. Navíc z něj orientačně dokážu posoudit úroveň uchazeče, ať už jazykovou či prezentační. Umět se správně vyjádřit a prezentovat je totiž pro konzultanta hodně důležité.
Eliška: Souhlasím s holkama. Kdybych to měla shrnout, tak motivák napište vždy, když v něm máte co říct, tzn. napište tam o svých dovednostech, proč jste si vybrali právě náš tým či firmu, a co můžete díky svým schopnostem nabídnout. Jestliže však motivační dopis jen popisuje skutečnosti z CV, je podle mě nadbytečný.
Jana: Podle mě je LinkedIn skvělá platforma pro komunikaci mezi kandidáty a firmou. Pokud vás něco ohledně firmy nebo pozice zajímá, nebojte se nás na LinkedInu oslovit.
Hanka: Já spatřuju jako výhodu LinkedInu to, že vám na něm můžou třetí osoby přidat reference a potvrdit dovednosti.
Pavla: Všechno co říkají holky, je určitě pravda. Já bych k tomu ale ráda dodala, že pokud někdo profil na LinkedInu nemá (třeba zatím nikde nepracoval), určitě to nebereme jako hendikep a neznamená to nějaké automatické vyřazení.
Eliška: Já se budu opakovat. Pro mě jsou to rozhodně gramatické chyby.
Andrea: Jednoznačně tím, když si splete název pozice nebo, nedej bože, firmy. Na to pozor.
Hanka: Na mě působí hodně negativně i arogantní tón nebo absolutně nevhodná fotka (například v plavkách :)).
Andrea: Nepoužívejte klišé. Jste flexibilní, cílevědomí, týmoví a stresu odolní? Skvělé. Stejně tak je ale 200 dalších. Napište nám raději schopnosti či dovednosti, které vás od ostatních odlišují.
Jana: Určitě nás oslníte znalostí firmy či nějakých konkrétních projektů, na kterých pracoval tým, do něhož se hlásíte. Za to jsou vždycky plusové body.
Hanka: Pokud chcete vědět, jak u pohovoru zapůsobit, zkuste si prolustrovat LinkedIn profil nebo jinou prezentaci vašeho budoucího šéfa či kolegy. Nasajete atmosféru týmu a dostanete nápovědu jak a čím na něj zapůsobit.
...našemu HR oddělení říkáme PPC? Znamená to People, Performance & Culture.
Pokud máte na holky nějaké další otázky, neváhejte jim napsat. Rády vás uvidí take přímo u výběrka, tak se mrkněte na volné pozice.
Marketing Specialist
Čau! V marketingu KPMG mám na starosti péči o naše sociální sítě, weby a taky některé studentské a HR projekty. Když zrovna nepracuju, tak jsem nejradši ve fitku nebo na procházce se psem.