Zpět na články

Odvedl si dobrou práci / no máš ještě hodně co zlepšovat...

V článku o výhodách KPMG, o kterých se moc nemluví jsem zmiňoval jak vypadá feedback v KPMG. Z některých vašich reakcí jsem pochopil, že jsem zpětnou vazbu vysvětlil příliš obecně a je těžké si pod tím něco představit. Tak to zkusím znovu, konkrétněji :-) Připojuji úryvek z jednoho takového hodnocení.

Odakz na článek pojednávající o výhodách práce. o kterých se moc nemluví:

Co jako bývalý zaměstnanec napíšu jednou o práci v KPMG?

V tomto článku jsem psal:

Zpětná vazba – hodnocení za každou větší zakázku

Dle mých zkušeností v naprosté většině firem dostane člověk zpětnou vazbu jednou za rok/půlrok jestli vůbec. Těžko se tak dozvídá, jak ostatní vnímají jeho výkon a silné a slabé stránky. To může být problém hlavně když se chce člověk posunout někam dál a neví přesně v čem by se měl posouvat. Jelikož u nás jsme hodnoceni za každou větší zakázku, dostává člověk zpětnou vazbu v průběhu roku. Bezprostřední zpětná vazba, může být i konkrétnější (užitečnější). Kolik té zpětné vazby tedy dostanete? Já jsem během jednoho roku napočítal přes 20 hodnocení za jednotlivé zakázky + 3 setkání na hodnotícím meetingu s manažerem (každý máme ve firmě přiděleného jednoho manažera, který nám pomáhá v osobním rozvoji).

 

A teď tedy konkrétněji, co to pro vás znamená? Jakou formu hodnocení má?

Jsou v zásadě dvě možnosti. Buď si ještě na zakázce sedneme s in-chargem (nadřízeným), který nám řekne jak přesně viděl náš výkon (dělá se u menších zakázek) nebo dostaneme hodnocení až po zakázce(písemně či ústně). Každopádně je ale každá forma hodnocení nakonec hozena do excelu, odsouhlasena in-chargem a manažerem a poslána do HR na zpracování.

Jak přesně probíhá proces písemného hodnocení?

Po zakázce tedy vyplníme hodnocení , říkáme jim erefka (engagement review form), ve kterém napíšeme, co jsme dělali za zakázku a jaký jsme měli z práce na zakázce pocit. V současnosti má erfko formu excelové tabulky, kam kromě textu zaškrtáváte také jak silní se cítíme v jednotlivých oblastech, které jsou pro naši pozici důležité. Jde o oblasti jako např. srozumitelnost výstupů práce, orientace v businessu klienta, technické schopnosti v práci s PC, efektivita na zakázce a mnoho dalších.

 Poté erefko pošleme nadřízenému, který s námi pracoval na zakázce. Ten rovněž napíše, jak se mu s vámi spolupracovalo, co vnímá jako vaše silné stránky, na čem naopak musíme zapracovat. Stejně jako asistent zaškrtá taky jak on viděl výkon asistenta v jednotlivých oblastech.

Tak a teď úryvky z textu jednoho erefka pro konkrétní představu, jakou zpětnou vazbu zhruba dostáváme:

Silné stránky

XY managed all tasks with respect to communication and management of changes in reports. He had to manage many matters and issues due to requirements within the Company. He communicated well with all parties and kept the responsibility of the engagement even though he was already working on different engagement.

XY’s deliverables are clear and well prepared. I appreciate, XY checks the group audit instructions to verify that he uses correct templates and he monitors the deadlines and on time communicates with the client in order to get the appropriate documentation.

XY was able to orientate in clients business well and was able to help the client with accounting matters.

Ke zlepšení

Work with memorandums and texts. The more experience with texts in memorandums will come with more seniority as well as risk aspects and relevant modifications of audit report. These sections were adjusted by me, but with respect to XY’s position and experience, it was expected.

 

Volné pozice