Nutné zlo myPD
Ve svém prezentačním videu poukazuji na to, že v KPMG je opravdu dobře funguje pomoc s administrativou všeho druhu. Od výměny toneru v tiskárně, přes proplácení služebních cest, po výměnu starých počítačů za nové. Je tu však administrativní povinnost, kterou každý zaměstnanec musí dvakrát do roka podstoupit sám a nejde se z ní vykroutit - jedná se o vyplnění tzv. myPD.
MyPD, neboli My Performance Development je nástroj našeho PPC oddělení, který nám má pomoci s osobním rozvojem a to ideálně ve směru, který jde v souladu s cíly KPMG. Díky této aplikaci na našich interních stránkách si plánujeme náš kariérní postup přes dílčí cíle, kterých bychom v průběhu následujícího finančního roku rádi dosáhli. Cíle jsou rozděleny na business goals a career and development plan.
Business goals
V rámci business goals se nezamýšlíme nad tím, co pro nás může udělat KPMG, ale naopak nad tím, co můžeme udělat pro dosažení zvolené strategie KPMG. Tyto cíle by měly být alespoň tři. Například, že svých prezentačních schopností budu více využívat a to jak v interních, tak externích příležitostech. Tím stanovení cíle nekončí, protože se musíme zamyslet nad tím, jak se na konci roku zjistí, zda jsme daný cíl splnili. Například, že se budu účastnit jednání manažerů s klienty a představím klientům naše služby, které by mohli využít.
Career and development
V části career and development plan je část tzv. development goals. Tyto cíle slouží k našemu osobnímu rozvoji tak, abychom mohli lépe plnit business goals. Týká se to například absolvování školení ohledně činnosti, kterou bychom rádi rozvinuli. Třeba absolvovat všechny školení na excel, které KPMG nabízí. Nebo udělání 4 zkoušek na ACCA. Nebo více z praktické stránky, vedení celého projektu od začátku do konce. Dále tu máme career plan, kde si stanovíme pozici, na které bychom kdy chtěli být.
Hodnocení
Na konci roku následuje sebehodnocení, kde zhodnotíme, na kolik se nám uvedené cíle povedly splnit a to odešleme našemu manažerovi. Ten se často upřímně zasměje a vrátí nám naše hodnocení s připomínkami. Pokud všechny cíle splníme, měli bychom následovat námi nadefinovaný kariérní postup.
Praxe
Tak zní teorie a taková je naše povinnost. Zní to jednoduše, ale trvalo mi tři roky, než jsem se s tímto úkolem smířil a i tak mi vždy na konci dubna a října naskakuje husí kůže, když mi přijde email od supervisorky z PPC, která nás má na starosti. Já chápu všechny pozitiva tohoto procesu. Je fajn si dvakrát za rok sednout a zamyslet se, proč vlastně chodím do práce (i když, někdy příliš přemýšlení škodí), jestli jsem tu stále spokojený, nebo vlastně už sem chodím jen ze setrvačnosti. Je také užitečné, pokud máte na papíře někým potvrzené, že jste celý rok pracovali dobře, či dokonce výtečně. To máte potom v ruce oficiální nástroj, se kterým můžete vyjednávat o odměnách, mzdě, povýšení, atd.
Negativní částí této administrativy je jeho časová náročnost pokud chcete, aby měla smysl. Je samozřejmě jednoduché vzít seznam doporučených cílů, který dostanete z PPC a dále se o to nezajímat, ale to asi nesplní účel. Co tedy zbývá, je pár večerů, kdy se zamýšlíte nad svým budoucím osudem. Zda bude v KPMG, co budete dělat. Administrativní věci patří mezi tzv. non chargeable a tak, když je člověk na zakázce, tak raději pracuje, než aby se věnoval dumání. Provedení myPD se tedy odkládá a odkládá, až jako v mém případě, dostanete email, že již zůstal jen víkend do vyplnění. Tak se tedy rychle sejdete s vaším manažerem a dáváte dohromady všechny cíle. Zase cítíte, že by tomu chtělo dát víc času a přemýšlení a slibujete si, že příště to bude lepší. No, nebude.