Na cestách ...
„A vopravdu se na tý vojně nemusí nic dělat?” „No jasně... vojna, to je samá přehlídka, paráda... a hlavně - peníze!”
Když jsem tak projela ty naše dosavadní příspěvky, rozhodla jsem se, že konečně taky napíšu něco z pracovního prostředí, aby to nevypadalo jako při náboru na vojnu z pohádky, kterou jistě nemusím jmenovat a jejíž citaci jsem dala do úvodu článku :-).
Mimo přehlídky, parády a peníze se v KPMG samozřejmě musí pracovat (v sezóně i velmi tvrdě, což jistě dosvědčí i ostatní kolegové), protože bez práce nejsou koláče!
Právě dnes večer vyrážím do severovýchodních Čech za klientem, který byl při nástupu můj první a jehož součástí týmu jsem do teď - z pozice asistenta jsem se za tři roky přehoupla do role in-charge a mám tedy zodpovědnost za celou zakázku. Velmi dobře si vzpomínám, jak jsem byla celá nervózní, když jsem měla sbalit svou první tašku (šanony, psací potřeby, zákony apod.), ještě v kanceláři si nastudovat něco o klientovi a s in-chargem zakázky se poradit, co se ode mě očekává. Dnes je v této pozici moje nová kolegyně, která mě ujistila, že si poradí s manuálem, který dostali na úvodním školení. Pro případné dotazy jsem jí samozřejmě plně k dispozici. Nicméně jí nechávám volné pole působnosti a před odjezdem vše zkontroluji.
Plán je asi takový - dnes odjezd z kanceláře po 17 hod, příjezd na hotel cca ve 20 hod, večeře po cestě nebo v hotelu, možná sklenička vína (podle nálady) a ráno šupkydupky za panem hlavním účetním, který nás už bude s úsměvem na tváři očekávat s celým jeho týmem. Odpoledne kolem 16 - 17 hod návrat do Prahy.
A co tam vlastně jedeme dělat? Jedná se o klienta, kde brněnská pobočka provádí audit. Byli jsme tedy pozváni, abychom našim auditorům poskytli údaje pro výpočet odložené daně a zpracovali kalkulaci daně, tzv. audit tax review nebo-li ATR. Výstup bude nutné odeslat nejpozději v pátek. Většinu podkladů mi bylo přeposláno mailem, zbytek vyřeším až na místě. Vzhledem k tomu, že se jedná i o našeho klienta, tzn. připravujeme pro něj daňové přiznání, poskytnuté materiály následně do větších detailů rozebereme až při naší další delší návštěvě (odhaduji začátkem prosince), kdy již nebude přítomen audit a my budeme mít klienta jenom pro naše dotazy. Celé přiznání se pak dotahne v průběhu března 2012, kdy je potřeba odeslat formulář se všemi nezbytnými přílohami a účetní závěrkou na příslušný finanční úřad.