Kurz sebeovládání
Práce v KPMG není jenom sezení za obrazovkou počítače. Velkou část tvoří hlavně práce s lidmi a řešení konfliktních situací. A trénink dělá mistra.
„Ukradla jsi mi asistenta!“, křičí na mě agresivně manažer David. Nejsem úplně zvyklá snášet tenhle typ hádek, ale bojuji statečně. Nejdřív zkouším jednoduchou strategii a tvrdím Davidovi, že se určitě spletl. David ale není z těch, kteří by se stáhli bez boje. Výhružně ukazuje prstem do vzduchu a tvrdí, že má pravdu a ať se nevykrucuji.
Možná jsem mu neměla asistenta bez jeho vědomí brát z jeho zakázky na svou, ale na tomhle písečku se hraje tvrdě. Vytahuji eso z rukávu a zkouším Davida uzemnit proslovem, že jsme tým a musíme si pomáhat. V proslovu opakuji slovo „tým“ asi milionkrát a připadám si jako chodící reklama na koučing :-). David nakonec uzná, že moje zakázka je pro firmu natolik důležitá, že jsem asistenta opravdu potřebovala. Hodnej kluk, tentokrát mě nechává vyhrát.
Podíváme se s Davidem na hodinky a naše scéna končí. Dopolední část školení a nácvik vyjednávání končí. Z Davida se z role „hrubého“ manažera opět stává náš milý a přátelský školitel. Naše hraná scénka měla všem ukázat, jak řešit konfliktní situace a umožnit nám si tyto situace nacvičit nanečisto. Jsme na školení v polském Lodži.
Je to jen hra, ale…
Spolu s dvanácti kolegy z různých evropských zemí právě absolvuji několikadenní školení s pomalu letákovým názvem „In-charge to manager“, což lidem mimo KPMG mnoho neřekne. Ve zkratce to znamená, že nás firma připravuje se z role vedoucího týmu (in-charge) posunout dále na manažerskou pozici. Konkrétně to znamená větší odpovědnost, vedení rozsáhlejších auditních týmů a hlavně ne vždy snadná vyjednávání s klienty, ale i kolegy.
V KPMG absolvujeme školení v auditu hlavně v létě. Během léta je totiž trochu méně práce, protože hlavní sezóna u nás trvá asi do dubna. Prakticky každý rok a na každé úrovni (asistent, in-charge, manager) všichni absolvují různá školení. U nás v oddělení Audit Financial Services se začíná hlavně technickými školeními zaměřenými na IFRS, banky a pojišťovny. Jak ve firmě postupujete výš, dává se větší důraz na soft skills, protože vaší úlohou bude hlavně řídit zakázky a auditní týmy.
Vzpomínky na Lodž
Školení jsem si moc užila a nácviky konkrétních situací mě hodně naučily. Vyjednávací triky a další fígle teď s většími či menšími úspěchy opakuji naostro v praxi. Navíc jsem tam získala hodně známých a ještě teď po pár měsících si občas vyměníme pár emailů. Snad mi odpustíte, že sem článek píši takovou dobu po školení :-). A protože ne všechny zážitky se dají snadno popsat, udělala jsem pro vás také několik fotek: