Zpět na články

Kokosy na sněhu – The KPMG Edition

VÍTĚZEM národního kola KPMG CASE COMPETITION se stal tým MUNIacs ve složení Jana Nekudová, Veronika Kohoutková, Jan Řezáč a Karel Složil. Gratuluji za blogery! A jak celý den vnímali a hodnotili samotní vítězové?

Analogie s americkým filmem z devadesátých let se zde přímo nabízí. Partička jamajských sprinterů se vydává do neznámého světa zimních olympijských her s cílem prorazit v jízdě na bobech - ve sportu, který obyvatelům země Boba Marleyho a marihuany nemůže být vzdálenější. Na cestě je čekají jen samé překážky, od nezvladatelných teplot pod 0°C, přes jejich nemotorný pohyb na ledu, až po nechápavé pohledy soupeřů, pro něž jsou jednou velkou neznámou. Podobné peripetie jsme prožívali my, tým MUNIacs, při naší účasti v soutěži KPMG International Case Study Competition. Jeden rozdíl tu přeci jen je. Náš příběh na rozdíl od toho amerického skončil happy-endem a my si tak naši výpravu můžeme v dubnu ještě prodloužit – do prosluněného Madridu!

 

První komplikace přišla hned ze startu. Brněnské předkolo se pro malou účast zrušilo, bylo třeba jet se prezentovat do Prahy. Po dvou a půl hodinách cestování po „schodech do Brna“ (rozuměj dálnici D1) dorazili dva zástupci MUNIacs do pražské centrály jednoho z představitelů velké čtyřky. Hned, jakmile vstoupili do foyer, byli patřičně přivítáni našimi budoucími konkurenty. „A vy jste odkud? Z Moravy?“. Zvídavé otázky nebraly konce, pocit masivního slámového podrostu tlačícího se z bot stále sílil. Nicméně to, co se ze začátku jevilo jako slabina, ukázalo se nakonec být největší výhodou. Být podceňovaným týmem, o kterém nikdo nic neví, se může vyplatit. Předkolo každopádně dopadlo dobře, takže jsme se mohli začít těšit na velké finále!

 

Konkurenčních 11 pražských týmů nám pro národní kolo velkoryse přenechalo nejpozdější možný začátek, takže jsme z Brna nemuseli vyrážet po půlnoci, ale mohli jsme se prospat až do pozdních tři čtvrtě na pět. V devět ráno jsme se tedy znovu hlásili na recepci pražské pobočky KPMG.

 

Je třeba vyzdvihnout vřelé přijetí od pracovníků KPMG, zejména náš přidělený buddy Maruška nám celý den byla velkou oporou. Zároveň se v nás všichni snažili vzbudit pocit speciálnosti, takže jsme byli „ubytováni“ v pracovní buňce ve třetím patře, jako jediný tým jsme neokupovali zasedačku v přízemí. Přesně na čas nám byla doručena první case study a práce mohla začít.

 

Louis Vuitton in Japan! Dívčí složka týmu MUNIacs zajásala radostí a po důkladném pročtení materiálů jsme nemohli jinak, než strávit téměř hodinu nad promýšlením designových detailů LV kabelek, stejně jako zásadních strategických rozhodnutí, jestli bude lepší zapojit do marketingové kampaně pro LV raději Pipu Middleton nebo Blake Lively!

 

Následná panika ze zbývající hodiny do konce a chybějící powerpointové prezentace a finanční analýzy nás přinutila napnout všechny síly a ponořit se do překotné práce, jen aby bylo co odevzdat! V porotě sedí dva muži a naším úkolem je přesvědčit je, že zlaté pouzdro na individuálně vybraný odstín rtěnky zabudovaný do kabelky změní nositelkám LV kabelek život. Nelehký úkol!

 

Nicméně nadšení a láska k prezentování nás nakonec katapultovala do skupiny tří finalistů, i když naše bezprostřední pocity po prezentaci by nás nejspíš katapultovaly zpátky na Moravu s měkkým přistáním rovnou do hnoje! 

 

Dostali jsme druhou šanci, což v každém z nás probudilo Brněnského draka, a po inspirativní prezentaci pana Davida Slánského o kreativní a emocionální složce úspěšného prezentování (a po strategickém šlofíčku) jsme se pustili do dalšího boje – tentokrát o Madrid! Efektivnější time-management a rozdělení úkolů spolu se společnou vidinou vytvoření netradičního a originálního zážitku pro naše kolegy v publiku a především pro šestičlennou porotu nás poháněla kupředu silou domácí moravské slivovice.

 

Názorná demonstrace nekvalitních služeb studovaného podniku Qantas Airlines porotě, jejíž součástí byl šálek studené neoslazené černé kávy a patřičná dávka zapálenosti, nakonec zakryla nedostatky v podobě chybějících detailních finančních dat. A my jsme si tak o pár chvil později mohli vyslechnout líbezná slova z úst pana Pavla Závitkovského: „And the winner is… MUNIacs!“.

 

Na následném bohatém rautu, kde chyběly snad jen ty naše oblíbené jitrnice, jsme byli obsypání upřímnými gratulacemi ze stran ostatních soutěžících a snad poprvé za celý den jsme se cítili o trošku méně jako ty kokosy na sněhu! Ale do Madridu si svoji moraváckou tvář určitě taky přibalíme a snad se naše nadšení a lidskost setká se stejně vřelým přijetím jako v Praze!

Volné pozice