Zpět na články

Jaké bylo letošní výběrové řízení. Byly nějaké změny?

Na začátku října jsme v našich kancelářích přivítali nové asistenty a tak jsem neváhala a poprosila Adélu o článeček o letošním výběrovém řízení. Tímto jí moc děkuji :-)

O tom, zda bych chtěla pracovat v některé z firem Velké čtyřky, jsem začala uvažovat ve čtvrtém ročníku VŠ. Podnět k tomu mi dala změna zaměření studia – přešla jsem z Fakulty mezinárodních vztahů na Fakultu financí a účetnictví, kde nešlo existenci a prestiž těchto firem přehlédnout smiley. Během čtvrtého a pátého ročníku jsem si sháněla různé informace, které mě utvrdily v tom, že bych tuto práci chtěla zkusit. Na základě získaných informací jsem si vybrala firmu, kde bych chtěla pracovat nejvíce – KPMG smiley. Pak už nezbývalo nic jiného, než poslat přihlášku do výběrového řízení.

1. PŘIHLÁŠKA DO VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ

Již samotné zaslání přihlášky představuje jakési předkolo výběrového řízení. Součástí online přihlášky je životopis v českém a anglickém jazyce a motivační dopis. Holky z HR vše pečlivě procházejí a rozhodují, zda jednotlivé uchazeče pozvou do prvního řádného kola výběrového řízení, které tvoří testy logického myšlení, test angličtiny, anglická a česká esej a pro dobrovolníky ještě test z němčiny. Já jsem patřila mezi šťastlivce, kteří k testům postoupili.

2. TESTOVÁNÍ

Testy se konaly do 14 dní od odeslání přihlášky. Ráno jsem byla hodně nervózní, ale nervozita ze mě spadla hned na začátku, kdy nás přivítala usměvavá personalistka Hanka, která s námi strávila celé dopoledne. Po celou dobu testování vládla příjemná atmosféra a my jsme si nad kafíčkem a koláčky, které pro nás byly připraveny, vyplňovali na počítači jednotlivé testy. Pro většinu skončilo testování před 12. hodinou. Pro mě, která jsem psala ještě test z němčiny, pak asi o hodinu později. V této části přijímacího řízení se ještě daly podnikat podstatné změny v přihlášce, např. já jsem se rozhodla dát přednost daním před auditem, a to i přesto, že jsem se původně hlásila na audit.

3. ASSESMENT CENTRUM

Ti z nás, co obstáli u testů a postoupili do dalšího kola, se o úspěchu dozvěděli hned další den. Hanka každému postupujícímu zavolala a pozvala ho do druhého kola výběrového řízení, které bylo tvořeno assesment centrem (tzv. AC). Sešli jsme se v hojném počtu a hned na začátku se rozdělili do dvou skupin zhruba o 15 lidech a 4 „přihlížejících“, kteří nás hodnotili a rozhodovali o tom, kdo postoupí dál.

AC spočívalo v celkem 4 úlohách. Nejdříve jsme se vzájemně představili a pak nastal první úkol, který sloužil k prověření angličtiny. Každý z nás si vytáhl náhodné téma, o kterém musel po dvouminutové přípravě asi 3 minuty anglicky povídat. Po skončení tohoto úkolu jsme se rozdělili do 3 menších skupinek zhruba o 5 lidech, ve kterých jsme řešili následující 2 úkoly, které jsme poté prezentovali před ostatními. Jeden z úkolů byl trochu odbornější a muselo se při něm pracovat s účetní závěrkou. Závěrečný čtvrtý úkol jsme absolvovali jako jednotlivci. Každý dostal kartičku s předem stanoveným úkolem, který jsme museli řešit přímo s těmi, co nás hodnotili.

4. POHOVOR

Bezprostředně po skončení posledního úkolu v AC nám porota oznámila, kdo postupuje do dalšího kola, které se konalo ve stejný den v odpoledních hodinách a spočívalo v rozhovoru s partnery a manažery z oddělení. V mém případě byli přítomni dva. Rozhovor se nesl v příjemném duchu. Partneři a manažeři se sice snažili zjistit, jaké znalosti o dané problematice máme, stejně tak je však zajímala i naše ochota a zájem doučit se to, co zatím neznáme. Povídali jsme si i o tom, co práce v KPMG obnáší. Celý rozhovor trval asi 45 minut a po jeho skončení nezbývalo než čekat do dalšího dne na telefonát o přijetí smiley.

Volné pozice