Zpět na články

Jak probíhá stáž v administrativních odděleních?

Čas od času se u nás naskytne pracovní příležitost v administrativě, která je určena i pro studenty bakalářského studia. Jak stáž probíhá a jak se na ní dostat nám poví Michal.

„Na základě silné poptávky ze strany mladších studentů jsme se v KPMG rozhodli nabízet stáže i pro bakalářské studenty. Michale, ty jsi jeden z nich. Jak dlouho už pracuješ a v kterém oddělení?“

Začínal jsem na recepci, kde jsem pracoval zhruba 6 týdnů. Na začátku srpna jsem se přesunul do PPC oddělení, konkrétně do tréninkového centra a zároveň jsme se dohodli s oddělením marketingu na spolupráci. V těchto dvou odděleních budu trávit zhruba pět měsíců.

Zkušenosti z více oddělení jsou super! Co přesně jsi měl v jednotlivých odděleních na starosti? Dostával si od nich taky nějakou složitou práci, nebo jsi jenom vařil kafe?

Na recepci jsem zastával stejnou pozici, jako moje kolegyně. Práce spočívala v zajištění bezproblémového chodu zasedacích místností, občerstvení a samozřejmě i vaření kávy (automaty už ovládám na levelu: EXPERT). Dále agenda recepce, jako jsou telefony, přebírání zásilek a uvádění klientů.

S holkama v PPC už přišla i náročnější práce s větší odpovědností. Dostal jsem služební notebook a mojí starostí je zpracování zpětných vazeb a statistik ze školení. Člověk se při tom luštění, co vlastně chtěl autor sdělit, docela nasměje (pro interní zaměstnance mám takový malý kvíz, víte jaký je nejčastější komentář ze školení? Odpověď se dozvíte na konci wink). Dál pak pracuji s databázemi uchazečů, procházím životopisy a vybírám kandidáty, kteří splňují naše kritéria. S tím souvisí i připravování složek na assessment centra a práci s mnoha dalšími internímy databázemi (ACCA, databáze školení, atd.)

 

V oddělení marketingu je práce zase trochu jiná. Už z povahy věci se jedná o práci spíše kreativní, která upřímně řečeno mně, jako analytickému typu, není úplně vlastní. Na druhou stranu strašně rád rozvíjím svoje dovednosti a učit se způsobu, kterým přemýšlí a pracují holky z marketingu. Je to zkušenost, která je pro mne k nezaplacení.

Použil jsi něco, co ses naučil na vysoké škole? Co je pro takovou práci potřeba umět?

Jelikož studuji regionalistiku a audit, tak jsem svoje nabyté vědomosti v PPC a marketingu zatím moc nepoužil. Na druhou stranu, když zpracovávám zpětné vazby a domýšlím, co se skrývá pod tou čmáranicí (autoři prominou), tak mi nejednou znalosti z auditu pomohly. Mezi nejčastěji využívané vědomosti, kterým jsem se naučil na vysoké škole, patří rozhodně práce s Excelem. Každodenně upravuji data pomocí formátování a různých funkcí do podoby, se kterou se dále pracuje, a ze kterých je možné vyvodit závěry. Obecně bych řekl, že je nutné být kreativní, nevzdávat se, a když ti to nejde, tak se můžeš kdykoliv zeptat a nechat si poradit.

Jak se ti pracovalo v kolektivu zkušených kolegů? Brali tě jako svého kolegu, nebo jako „ucho z bakaláře“?

Na všech odděleních panuje super atmosféra, všichni mi vždy rádi poradili a co na nich oceňuju skoro nejvíc je, že se spolu i zasmějeme, takže pracovní prostředí na jedničku! Ze začátku byli samozřejmě trochu opatrní a navzájem jsme se trochu oťukávali, ale teď už obě strany vědí, že i ke mně si můžou přijít pro radu a já samozřejmě moc rád poradím, když to budu vědět.

Určitě nejvíc ostatní zajímá, jak ses k nám dostal. Jak probíhal pohovor a skládal si nějaké testy?

Pracovní nabídku jsem našel na Facebookových stránkách společnosti a výběrové řízení nebylo tak náročné, jako u celoročních pozic. Sestávalo se ze zaslání životopisu, motivačního dopisu a následného pohovoru. Určitě to nebylo nic nepříjemného a pohovor probíhal v přátelské atmosféře.

A na závěr odpověď na soutěžní otázku: „Gray je nejlepší!“

Gray je náš lektor angličtiny, mnozí nováčci se s ním setkají při pohovorech a všichni zaměstnanci potom při pravidelných lekcích angličtiny. Sám za sebe můžu říct, že jsem se nikdy na angličtině víc nepobavil laugh.

"Pracovní nabídku jsem našel na Facebooku KPMG"

Volné pozice