Jak na případovku
Na začátku prosince jsme sezvali studenty vysokých škol na dvoudenní workshop Ace the Case. Workshop se zabýval řešením případových studií a slouží jako příprava na naší soutěž KPMG International Case Competition.
Některé případové studie mohou mít i třicet stran a umět si s nimi poradit ve vymezeném čase není úplně snadné. Asi nejvíce klíčovou dovedností je rychle zadání projít a neztratit se v detailech, jak upozornil studenty hned první den náš lektor Gray Krueger. Společně s analýzou informací by to mělo zabrat přibližně 2/3 třetiny času, který na případovku máte. Ten zbytek pak strávíte sepisováním samotného řešení a přípravou prezentace (pokud je vyžadována).
Nejdříve si přečtěte požadavky
Asi nejlepším postupem je proletět zadání (začněte nejdřív otázkami a požadavky) a vyznačit si klíčové informace. Dalším krokem by mělo být samotné analýza řešení vaší případovky. Vzhledem k tomu, že často se případové studie řeší v rámci týmu, tak využijte všech dostupných rekvizit (flipchart, tabule nebo si klidně přilepte papír s vašimi hlavní body na stěnu místnosti), ať všichni členové týmu a případně i porota mají přehled o právě řešených bodech.
Vaše prezentace by měla obsahovat analýzu současné situace, vaše cíle a dále také řešení, kterým se k nim chcete dobrat. A nezapomeňte také na analýzu rizik, které vaše řešení může obsahovat – právě na tohle spoustu lidí zapomíná, a proto vám to určitě získá kladné body u poroty. Při prezentaci vašeho řešení se nebojte použít diagramy a případně i časové osy. Oživují prezentaci a pomáhají držet vaši prezentaci pohromadě.
Tenisový consulting
Během prvního dne si všichni účastníci našeho workshopu si řešení a prezentaci vyzkoušeli na modelové studii výstavby tenisové haly pod vedením kolegy blogera Vojty Taláška. Studenti byli postaveni do role finančního ředitele tenisového klubu a museli se rozhodnout, zda se finančně vyplatí postavit krytou halu na tenis.
Ačkoli nikdo nespočetl na dolar správně finanční výsledek projektu, tak to vůbec nevadí. Šlo jen o cvičnou případovku. Nikdo nečeká, že předpovíte přesný výsledek. Měli byste se ale dostat někam blízko němu a přesvědčit vašeho klienta o užitečnosti vašich rad.
A jak přesvědčivě prezentovat a zaujmout publikum i porotu vám ukáže foto-román v samostatném článku, který poodhalí děj druhého dne workshopu Ace the Case. Prozatím jen malá ochutnávka :)