Banka, pojišťovna nebo vláčky? Jakou zakázku dostanu?
Jakmile nastoupíte k nám do auditu, tak už máte svůj rozvrh zakázek daný skoro na celý rok dopředu. U nás v oddělení Financial Services se debata často zjednodušuje do kategorie banka nebo pojišťovna. A můžete to ovlivnit?
Ve firmě máme interní aplikaci scheduler, která den po dni plánuje náš život v KPMG . Každý pracovní den máte přidělen kód klienta/zakázky, na kterém budete pracovat například AKCEA15, PRMBA15 atd..
Proces rozhazování zakázek mezi členy našeho oddělení funguje už od konce léta. Manažeři usilují o to, aby se neměnil vedoucí auditního týmu (naším firemním slangem "in-charge“). Když už má každá zakázka in-charge, tak si manažeři podle charakteru zakázky vybírají další koně. Opět se snaží, aby auditní tým zůstal pokud možno podobný jako minulý rok.
Vybrat si tu svojí zakázku
Jenže nic není ideální a občas se manažeři o někoho pěkně "poperou" . Ono je totiž opravdu obtížné složit rozvrh celého oddělení dohromady. Nejen, že se musíte dohodnout s jiným manažerem, ale ještě s klientem sladit čas, kdy na zakázku přijdete. Prostě žádná legrace.
Nováčci většinou dostanou první rok přiděleny zakázky náhodně. Někdo má více pojišťoven, někdo více bank a někdo se zase věnuje konsolidacím. Z mých zkušeností je nejlepší si projít všechno. Takže nezoufejte, že jako pojišťovací expert budete auditovat banku. Dá vám to hodně zkušeností a dovedete se dívat na věci z jiné perspektivy.
To ovšem neznamená, že budete navždy dělat všechno. Po prvním roce nebo dvou už bude váš osud směrovat jedním nebo druhým směrem. A můžete to ovlivnit? Ano, ale musíte si říct manažerům, aby na vás mysleli při příštím rozhazováním zakázek . Takže banky, nebo pojišťovny. Nebo vláčky a energetika. Ve Financial Services totiž děláme občas i nefinanční zakázky.
Zdroj obrázky: Cardcow.com